reklama

INTERNET ZADARMO alebo malé rozprávanie o klamlivej reklame

Sedím si v kuchyni, pojedám bublaninu a počúvam rádio. „Internet zadarmo! Celých 30 dní ho môžete skúsať a potom ho môžete kľudne vrátiť.“ Vravím si, a čo keby som im ho po 29 dňoch vrátil a na ďalší deň si prišiel zriadiť nový internet zadarmo? Hmm, tu niečo nehrá....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Ak sa povie, že niečo je zadarmo som presvedčený, že je to bohapusté zavádzanie ľudí a klamanie. Veď ako sa vraví, zadarmo ani kura nehrabe. Aj môj sedliacky ekonomický rozum mi vraví, že nič na svete nie je zadarmo, kým sa to nedá vyrobiť z ničoho.

Reklama je ale reklama. Bola vymyslená s cieľom nalákať ľudí na produkt. A ako môžete uspieť na trhu? Predsa musíte zaryto tvrdiť, že ten váš výrobok je zo všetkých naj-naj-naj a (prekvapujúco) je najlacnejší. A po prípade ZADARMO!

A presne tohto hesla sa všetci sa držia. Len jednému sa divím. Sme vážne takí tupí a naivní, že tejto reklame uveríme? Ako je možné, že sa necháme nalákať na takúto lákavú ponuku? Čím to je, že nám úplne zatemní mozog a my nie sme schopní vnímať realitu? Možno to je tým, že všetko je drahé a veľa vecí si človek nemôže dovoliť. A keď vidí, resp. počuje takúto lákavú ponuku, okamžite si predstaví, ako sedí celý deň za internetom, zvádza „kočky“ na chate, prípadne surfuje a sťahuje o dušu spasenú a TO VŠETKO ZADARMO! Viem, znie to až neuveriteľne úžasne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podobne ako po iné razy, ani dnes som neveril, že takáto ponuka nemá v sebe malý háčik. Čo háčik, doslova a do písmena hák. Rozhodol som sa, že nájdem „tie malé písmenká, ktoré ani bystrozraký neprečíta na spodnom okraji televízora“. Začal som hľadať na stránke tejto nemenovanej spoločnosti.

Preklikal som sa množstvom stránok, pričom môjmu pohľadu neušli ani jediné malé písmenka. Jediná relevantná zmienka bola v tlačovej správe z 5. apríla 2005. Píše sa v nej, že "...záujemca podpíše potrebné dokumenty, zapožičiame mu modem zadarmo a po aktivácii môže pokojne surfovať a testovať kvalitu služieb firmy po dobu až 30 dní," Po celú dobu mu garantujeme nulové ceny - t.j. klient neplatí žiaden mesačný paušál, žiadne poplatky za dáta a má nulový aktivačný poplatok. Po celý uvedený čas sa môže navyše rozhodnúť, či bude službu využívať naďalej, alebo službu vráti - za čo samozrejme neúčtujeme žiadnu sankciu." Hmm, tak niečo podpíšeme(žeby záväzok o viazanosti?) a potom to môžeme kluďne vrátiť a žiadne sankcie z toho nie sú? Tak ja som z toho jeleň.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Iste si všetci pamätáte akcie mobilných operátorov na internet nonstop. Tí aspoň nezavádzali priamo. Ale povedzme si úprimne, kto si prečítal zásady korektného používania služby...=) I tak sa domievam, že reklama bola zavádzajúca a nepresná. Nehovoriac o zrakovo postihnutých, ktorí si asi tažko prečítajú písmenka na spodku obrazovky. A v predajniach mobilných operátorov im to asi nepovedia.

Čakám na reklamu, kde by konečne presne povedali, koľko ma to bude stáť, že ADSL nie je len 399Sk masečne, ale aj paušál za telefónnu linku monopolu ST a ďalších 399Sk za DSL prípojku. Dočkáme sa konečne slušnej a hlavne PRAVDIVEJ reklamy?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nebuďme naivní, neverme ničomu, čo je zadarmo, prípadne za veľmi smiešne ceny. Asi za tým bude háčik. Dávajme pozor, aby z toho nebol poriadny hák. Lebo keď niekomu máme dlhovať niekoľko tisíc, to už asi nik nebude mať „na háku“.

Martin Handlovič

Martin Handlovič

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentom FMFI UK odbor ekonomicka a finančná matematika, čo zo mňa bude ešte nik nevie. Uvidime. Som fanatikom do vlakov, MHD a všetkého čo sa týka dopravy. Ovládam polku cestovného poriadku MHD BA a ZSR, takže asi nie som normálny. Zoznam autorových rubrík:  Môj životUdalosti vo sveteSkola a zivot v nejZivot kolem nasCo ma trapiMHDVlaky, ZSR a ineSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu