reklama

Únik z reality

Určite to poznáte. Prídete domov, nič sa vám nechce, cítíte sa úplne vypľutý a najradšej by ste nič nerobili. Vtedy prichádza čas na zaslúžený oddych, odpočinok. Proste nemyslieť, len oddychovať. Uniknúť preč, preč od tohto sveta. Aspoň na chvíľku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Každý z nás inak relaxuje. Niekomu stačí tichá podmazová hudba, vyložiť nohy, prípadne len tak ležať s partnerom/kou a pozerať dobrý film. Dobrú atmosféru môžu dotvárať aj sviečky, či iné afrodiziakum. Iní zas preferujú iné spôsoby úniku od každodenných problémov a stresov. Ja mám taký zvláštny spôsob relaxovania.

Vyhodím všetkých z miestností, nech je kľud, naladím si super muziku ako podmaz, na ICQ „sa hodím“ na „away“ prípadne „occupied“ a zapnem si na počítači moju obľúbenú hru. Žiadna strieľačka, žiadna ťažká stratégia. JednoduchoTrain Simulator.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Áno, znie to neuveriteľne, ale simulátor riadenia vlaku ma dokáže dokonale uvoľniť. A keď dodám, že túto hru vyrobil Microsoft, tak to znie ako utópia. Nie každý je taký fanatik ako ja. Ale na Slovensku, a v Čechách hlavne, je nás dosť. Samotná hra obsahuje originálne 6 tratí, ktoré človeka rýchlo omrzia. Zážitok z nich je síce užasný a človek sa rýchlo vžije do úlohy rušnovodiča, ale nestačí to. Naštastie, hra obsahuje aj editor. Ako už každá vec od Microsoftu, vyznať sa v ňom nie je lahké a podrobný manuál radšej nevydali, lebo by mal asi milión strán. Pár šialencov sa v ňom ale naučilo robiť a ich diela sú hodné uznania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Práve vytvorené trate, s dokonale premyslenými a namodelovanými detailami, od veľkých staničných budov, cez stromy, až po vypadnuté kachličky na nástupišti, rozšírili možnosti hry. Dokonca je viac ako pravdepodobné, že sa nikdy nedočkáme druhého pokračovania. Bolo by príliš náročné vyrobiť pokračovanie. Ak k tomu pridáme vymodelované všetky lokomotívy a vozne, od 2. triedy až po vozne zaradené do vlakov kategórie EC, ktoré ničia naše kolajové zvršky, dostávame simulátor, ktorý by kľudne mohli začať používať aj na vyučovaní na príslušných odborných stredných a vysokých školách. Realistickosť simulácie je veľká.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Momentálne v našich zemepisných širkach je najobľúbenejšia trať z Kútov do Prahy (momentálne končí len pár kilometrov od nej) s množstvom odbočiek, o celkovej dĺžke zhruba 475km. Jej stavba trvá už 3 roky, pravidelne sa na internete objavujú jej updaty. Jej staviteľom je bývalý železničiar, ktorého „absták“ dohnal k tomuto veľdielu. Výdatne mu pomáha množstvo ďalších ľudí. Najdôležitejšie je zohnať kvalitnú dokumentáciu trate a čo najpresnejšie mapy. Výsledok tejto práce sa dá objednať na DVD za pomerne malú cenu(asi 400Sk). Poviem vám, stojí to za to.

Ale i na Slovensku sa tvoria výborné trate. Po prvých nie príliš podarených pokusoch sme začali konkurovať našich bratom Čechom. Aj keď všetci vieme, že keď sa Česi do niečoho sfanatizujú, tak ich je ťažko zastaviť. Hotová je trať 150, zo Šurian až po Zvolen a netrpezlivo sa čaká na dokončenie trate Bratislava – Poprad, s rozšírením až po Košice a Ukrajinu. Hlavne prvá menovaná trať je veľmi realistická a vyborné zvládnutá. Tí, čo cestujú vlakom častejšie, ocenia aj množstvo detailov krásy okolia trate, ako je kúpalisko v Bešenovej, ďialnica od Hronského Beňadiku, či zvolenský zámok. Budem držať autorom palce, aby naďalej zveľaďovali svoje trate a verím, že budú tak kvalitné ako doteraz.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zapínam hru. Púštam si jednu z množstva aktivít, najradej mám voľnú jazdu. Vyberám si teda voľné jazdenie. Do ruky dostávam Slovenskú strelu, EC vlak tvorený tým najlepším čo doma máme. Zapnem svetlá, pripojím zberač do vedenia, odbrzdím, zatrúbim a idem. Ani neviem presne kam, proste som sa len tak vybral. Trať poznám už naspamäť, riadim sa výhradne značkami pozdĺž trate, tak aby som vlak nevykoľajil rýchlou jazdou a pravidelne mačkám tlačítko bdelosti, lebo inak by vlak núdzovo zastavil. Prelietam pár staníc a rútim sa 160km/h. Presne na sekundu sa prirútim do mojej poslednej stanice, otváram dvere a vypínam mašinu. Na dnes je to všetko. Bohužial.

Únik z reality sa končí. Nemožem len snívať a hrať sa celý život. Vypínam hru a uvedomujem si, že zajtra opäť treba ísť do práce, bude treba isť aj nakúpiť a niečo vybaviť. Hmm, škoda, že som sa dnes hral len tak krátko. Možno zajtra. A možno nie. Ale dúfam že áno.

Martin Handlovič

Martin Handlovič

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentom FMFI UK odbor ekonomicka a finančná matematika, čo zo mňa bude ešte nik nevie. Uvidime. Som fanatikom do vlakov, MHD a všetkého čo sa týka dopravy. Ovládam polku cestovného poriadku MHD BA a ZSR, takže asi nie som normálny. Zoznam autorových rubrík:  Môj životUdalosti vo sveteSkola a zivot v nejZivot kolem nasCo ma trapiMHDVlaky, ZSR a ineSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu