reklama

Korespondenčný seminár - raj na zemi

Zdalo sa Vám už niekedy, že ste sa prebudili v noci a okolo vás boli mimozemštania? Vravíte si, to nie je možné. Aj ja som si to myslel, ale cítil som, že mi píšu nejaké číslo po čele a po nohe. Ráno som vstal ako obarený. Nebol to len sen, mal som na nohe napísané NEXUS 17-1-428.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Za posledných 8 rokov som zažil veľa sústredení korešpondenčných seminárov z matematiky. Niekoľko ako účastník a ďalších n ako vedúci. Sústredenia sú odmenou pre tých riešiteľov, ktorí získajú v danom polroku najviac bodov za správne vyriešené príklady, ktoré nám posielajú poštou. A čo sa na takom sústredení robí? Veľa vecí, prednášky, športy, matematické súťaže, kvízy, diskusie a mnoho iných hier a aktivít. Budiš mi hra, ktorú som začal opisovať v úvode, malým príkladom.

Ako účastník som si preskákal nejednu hru, no táto bola niečím neobyčajná. Úplne ma pohltila. A nie len mňa, ale nás všetkých. Asi to bude tým, že sme sa už všetci za ten týždeň dobre spoznali a mnohí sme sa poznali už aj predtým. Boli sme úžasná partia. Ako správna partia, sme sa všetky 4 družiny spojili a celú hru sme odohrali spolu. Spolu sme utiekli vedúcim - mimozemšťanom z tábora a vydali sme sa hľadať stvoriteľa nás – androidov. Cesta bola dlhá a únavná. Aj napriek miernym problémom sme sa nakoniec dopracovali z Dobrej Vody do Brezovej pod Bradlom. A tam sa to stalo...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stratili sme sa, nevedeli sme kam máme isť ďalej. Do chaty to bol hodný kus cesty, no neboli sme ešte v cieli. Stupňovalo sa napätie a začala panovať nervozita, podozieranie jeden druhého a hádky sa len a len stupňovali. Nakoniec sa nám podarilo s mojim priateľom PCim zachrániť situáciu, no za cenu vlastnej obete. Všetci boli na nás naštvaní. Museli sme konať, zvolili sme z dvoch zlých možností tú „lepšiu“. No obrátilo sa to proti nám. Hru sme nakoniec úspešne zvládli a dostali sme sa do chaty. Uťahaní na smrť, no boli sme radi, že to máme za sebou. Ale ešte nebol koniec.

Nasledovala diskusia o hre. Nikdy pred tým sme to nerobili, až ma mrazilo, keď som videl tú tmavú miestnosť so stoličkami do kruhu a sviečkami naokolo. Takú diskusiu nečakal ale nik. Slzy, emócie, ospravedlnenia, úcta a uznanie voči konaniu tých druhých. Poplakali sme si, ale nakoniec sme sa všetci cítili úžasne, lebo sme vedeli, že sme super partia a naše priateľstvá sa len a len posilnili....

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie len o hrách je sústredenie, tábor, či iná podobná akcia. Je to aj o otváraní nových možností. O tom, že ako účastník spoznám veľa nových ľudí, ľudí, ktorí majú tiež tak radi matiku ako ja. S ktorými sa môžem kludne porozprávať a nik sa na mňa nebude dívať ako na „kockáča“. Častokrát práve tu získam priateľstvá na celý život.

A aj v matike povyrastiem. Na prednáškach sa naučím rozumieť učivu. Sám sa to prídem, sám si to uvedomím a tým sa naučím oveľa viac ako keď mi v škole prinesú všetko na podnose. Aj tažká látka sa dá povedať ľudsky, tak aby ju každý pochopil. Po prednáškach si zašportujeme, poobede zahráme výbornú hru, zasúťažíme v matike a večer si užijeme kvíz, diskusiu, alebo iný dobre pripravený program.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Byť účastníkom je úžasné. Robiť vedúceho je ale ohromne náročné. Perfektne zorganizovaní program si vyžaduje kopec času a námahy. Treba premyslieť hry po posledných detailov, pozhánať, alebo povymýšlať príklady do súťaží, vymyslieť večerné programy a zvyčajne aj jednu nočnú hru. Samozrejme, že treba „premakať“ prednášky a semináre na sústredeniach tak, aby ďetom veľa dali, aby ich naučili myslieť, formulovať svoje myšlienky a názory a vedieť ich obhájiť. A v neposlednom rade prehĺbiť povrchné vedomosti zo školy. Nie memorovanie, ale porozumenie učiva je dôležité. Všetko toto úsilie nás stojí veľa síl a spánku. No vidieť štastné detské tváre žiariace spokojnosťou po vydarenej akcií za to stojí. Nik z nás to nerobí pre peniaze, všetko je to na báze dobrovoľnosti. Aj preto majú všetci tí, čo to robia, môj obdiv.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sústredenia a svet okolo nich sú môj život. Je to niečo, na čo sa len tak nezabúda. Nie je ľahké to opísať, to treba jednoducho zažiť.

Martin Handlovič

Martin Handlovič

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentom FMFI UK odbor ekonomicka a finančná matematika, čo zo mňa bude ešte nik nevie. Uvidime. Som fanatikom do vlakov, MHD a všetkého čo sa týka dopravy. Ovládam polku cestovného poriadku MHD BA a ZSR, takže asi nie som normálny. Zoznam autorových rubrík:  Môj životUdalosti vo sveteSkola a zivot v nejZivot kolem nasCo ma trapiMHDVlaky, ZSR a ineSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu