reklama

O manuáli pre blbcov a „zábudlivom“ predavačovi

Pamätáte sa ako sme chceli kúpiť starej mame televízor k narodeninám? Všetko prebiehalo až neuveriteľne dobre. Ochota personálu, veľký výber televízorov, dobré ceny. Priam ako vytrhnuté z rozprávky. Ale táto naša rozprávka nemala dobrý koniec...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Samotná http://handlovic.blog.sme.sk/c/9721/Ako-kupit-televizor-pre-staru-mamu-k-70-tke.html">kúpa televízora išla ako po masle. Vybrali sme si čo sme chceli, položili niekoľko otázok najbližšiemu veľmi ochotnému predavačovi a jeho odborné a slušné vystupovanie nás rýchlo nasmerovalo k pokladni, kde sme utratili nie malé peniaze. A dokonca som ako zamestanec jednej veľkej banky dostal 3% zľavu. Dobrý začiatok bol na svete.

Potešení sme natrepali novú telku do nášho malého Fedora (viem, je to zvláštne dávať autu meno, ale mamička je už raz taká) a išli sme ho nainštalovať k starej mame. Vopchať krabicu, ktorá je len o 1cm širšia ako dvere výťahu bola sranda, dobre som si poodieral ruky a o naťahaných svaloch ani nehovorím, ale akonáhle stál nový strieborný televízor na svojom mieste, cítil som úľavu a pocit dobre vykonanej práce. Žial nie na dlho...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Automatické naladenie. Super, aspoň dačo nemusím urobiť ja. Manuál? Načo, ten je na nič, však nie som blbý, to zvládnem aj sám. Po chvílke sa naladili všetky dostupné stanice, ale zvuk nespolupracoval. Hrozne prskal, hučal, reval, šušťal, proste strach a hrôza. Skúšam prejsť celé menu televízora, prehadzujem kábel od UPC dnu – von, skúšam všetko čo mi príde na rozum, žial nič nezaberá. Siahnem po manuáli, mojej poslednej záchrane. Beriem si anglický text, dobre vieme aké úžasné sú preklady do slovenčiny, a otočím rovno na stránky o zvuku a o „troubleshootingu“. Hľadám čokoľvek čo by mi mohlo pomôcť, listujem o dušu spasenú, výsledok žiaden. Prepadá ma zúfalosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Akoby náš televízor trpel nevyliečiteľnou chorobou, len sa ticho prizeráte ako nefunguje, v duchu vidíte ako ste vyhodili peniaze do vzduchu, ako to pôjdete reklamovať a koľko času a energie vás to bude stáť. Nadávkami sa troška ukľudnujem. Pracne zabaľujeme televízor späť, dobre nabrúsení sa vraciame opäť do predajne. Mám poriadnu chuť sa tam rozčúliť a ak nebudú spolupracovať, tak použijem moju obľúbenú vetu: „Ak mi nezavoláte vedúceho, zavolám ja na SOI!“

Víta nás náš milý predavač s milým výrazom na tvári. Za jeho úsmevom, či skôr úškrnom cítiť jemnú škodoradosť. „Žeby som im zabudol povedať o tom ako naladiť zvuk?“, v duchu si určite povedal predavač. Keď sme na neho spustili čo máme za problémm tak okamžite vedel o čom je reč. Akoby to počúval tristo krát denne. A prečo nám teda do pekla nepovedal ako to máme urobiť hneď na prvý krát? Že v ten menu je položka, ktorú by ste tam vôbec nehľadali a je tak dôležitá? Žeby na ňu predavač zabudol? Pochybujem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Každý sa môže pomýliť, každý robíme chyby. Človek je tvor zábudlivý a občas sa stane, že niečo zabudne povedať. Aj veľmi dôležité. Rozčuluje ma ale, že predavač veľmi dobre vedel čo sa deje, počúva to asi často a aj napriek tomu sa o tom nezmienil. A popritom je to také jednoduché. Trocha ochoty, starostlivosti o zákazníka. Hneď by to bolo oveľa lepšie. Žial na Slovensku je to stále tak. Heslo náš zákazník, náš pán je len smutná fráza. Nemôže za to, že manuál je zle napísaný. No mohol prejaviť trocha ochoty a dať nám vedieť, že takáto vec sa často stáva. V konečnom dôsledku nebudem naštvaný len na túto značku, ale aj na celú predajňu a dobre si rozmyslím, či sa najbližšie nepozriem ku konkurencii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď budete najbližšie niečo kupovať, skúste sa spýtať, či je manuál dostatočne dobre napísaný a či nemá zopár „malých“ zádrhelov. Ušetríte si tým veľa času, energie a nebudete mať toľko šedivých vlasov na hlave.

Martin Handlovič

Martin Handlovič

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentom FMFI UK odbor ekonomicka a finančná matematika, čo zo mňa bude ešte nik nevie. Uvidime. Som fanatikom do vlakov, MHD a všetkého čo sa týka dopravy. Ovládam polku cestovného poriadku MHD BA a ZSR, takže asi nie som normálny. Zoznam autorových rubrík:  Môj životUdalosti vo sveteSkola a zivot v nejZivot kolem nasCo ma trapiMHDVlaky, ZSR a ineSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu